2012. február 21., kedd

Kovács Lola és Szilágyi Teréz válaszai

- Milyen tapasztalatokat szerzett az Art Universitas pályázat és munkájának elkészülése kapcsán amiket fontosnak tartana megosztani?

Szakmailag nagyon komoly munkát igényelt már a pályázati tervek elkészítése is. A helyszín felmérése egy komoly építészeti egyeztetést igényelt, ami tőlünk addig ismeretlen volt, majd a második nagyon nehéz feladat még a tervkészítés során merült fel amikor is nem a saját munkánkat kellet festeni - hanem egy adott helyen egy tematikus fríznek a képsorát úgy hogy azt vállaltan tudjuk beazonosítani a felismerhetőségig sajátunkként. A pályázat elnyerésével kezdődtek a komoly megvalósítási kérdőjelek, idegen anyag, idegen megoldások és sikerült! Nagyon jól tudtunk együttműködni és telítődtünk hittel hogy van miért csináljuk, még az ottani egyetem méltatása sem maradt el. A megvalósítás során a 18 méter hosszú üveg és plexi felületeket ketten festettük meg speciális festékkel, ez a technika új volt mindkettőnknek, és nagyon érdekes festészeti tapasztalatokat szereztünk. Végigcsinálni az első ötlet-szikrától a végső formában felszerelt munkáig, ez kilenc hónapot vett igénybe, amit keményen végigdolgoztunk. Jó élmény volt, hogy remekül együtt tudtunk működni végig ebben a hosszú folyamatban.


- Van-e és ha igen mi a különbség az általános munkamódszeréhez
képest, amikor egy egyetem környezetébe, vagy más köztérre tervez egy
alkotást?

Teljesen más munkamódszerrel kellett dolgozni, hiszen egy adott helyszínre készült a munka, a tér adottságaiból kellett kiindulni. Ráadásul még témája is volt a pályázatnak, így a vizuális tervnek ezt is követnie kellett valamilyen módon. Általában saját munkáinkban a teljes művészi szabadságban dolgozunk, ennél a munkánál viszont voltak adott szempontok, amiket figyelembe kellett venni, és a megvalósítás során is sokkal tudatosabban kellett kontrollálni az egész folyamatot.


- Mit tud művének fogadtatásáról, születtek rá reflexiók? Figyelemmel
kíséri elkészülte óta munkájának sorsát?

A Műértő magazinban megjelent egy cikk, Paksi Endre Lehel: Technobarokk térsodor
Az egyetem meghívott minket a diplomaosztó ünnepségre, ahol a mi munkánkat is felavatták, és díszoklevelet kaptunk. Az egyetem vezetősége pozitívan állt hozzá. Jó volna tudni, hogy a diákok szeretik-e, de erről nincs információnk.


- Miért fontos a művészet megjelenése köztéren?

A kortárs képzőművészeti élet Magyarországon egy nagyon szűk szakmai körön belül zajlik, ezért nagyon fontosnak tartjuk, hogy a köztereken megjelenhessen, és olyan közönség láthassa, együtt élhessen vele, amely amúgy nem kerülne feltétlenül közel ilyen munkákhoz. Másfelől ilyen nagyszabású munkák nem is nagyon készülhetnek el másképpen. Nagy boldogság számunkra, hogy ez a munka létrejöhetett, a maga valóságában. Az art-universitas egy jó program volt, melynek keretében készült egy jó pár nagyon érdekes és magas színvonalú alkotás, amelyek mindenképpen emelik az épületek fényét.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése