2012. február 20., hétfő

Jovánovics Tamás válaszai

- Milyen tapasztalatokat szerzett az Art Universitas pályázat és
munkájának elkészülése kapcsán amiket fontosnak tartana megosztani?

Ez egy ad hoc kitalált és megszervezet project volt a minisztérium részéről, de ahhoz képest egész érdekes és jó együttműködések jöttek létre a művészek/lebonyolítók/befektetők/és befogadó intézmények között.


- Van-e és ha igen mi a különbség az általános munkamódszeréhez
képest, amikor egy egyetem környezetébe, vagy más köztérre tervez egy
alkotást?

Természetesen van. A művész a műtermében magának (és egy kis számú közönségnek) dolgozik. Ez behatárolja a méreteket és az anyaghasználatot. Ezek behatárolása pedig értelemszerűen másjellegű művekhez vezet mint egy köztéri (vagy "közfalú") mű.

- Mit tud művének fogadtatásáról, születtek rá reflexiók? Figyelemmel
kíséri elkészülte óta munkájának sorsát?

A fogadtatásáról nem tudok sokat. Kivitelezés közben savanyúbb hivatalnokok pofákat vágtak és próbáltak mindenfélébe belekötni, jobb kisugárzású helyiek meg kedvesek, érdeklődők és segítőkészek voltak. A műnek egyébként semmilyen visszhangjárol nem tudok a sajtóban.


- Miért fontos a művészet megjelenése köztéren?

Paradox módon sokkal vidámabb/nyitottabb/érdekesebb művek jöhetnek létre amikor a köztér (közfal) által adott kötöttségeket is figyelembe kell vennie a műalkotásnak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése