2012. augusztus 13., hétfő

Farkas Zsófia válaszai


-           Milyen tapasztalatokat szerzett az Art Universitas pályázat és
munkájának elkészülése kapcsán amiket fontosnak tartana megosztani?
-    Abban a szerencsés helyzetben voltam, hogy 2 projektet is megnyertem, így számomra a legnagyobb tapasztalat a partner intézményi és kivitelezői apparátusok működése, illetve a művészethez való hozzáállásuk volt.
Első megvalósult pályázatom a Dunaújvárosi Főiskola kollégiuma elé került szoborpáros. Itt mindvégig jó tapasztalataim voltak, a beruházás kivitelezője, illetve a Főiskola részéről is gördülékeny és zavartalan volt az együttműködés, nem ütköztem akadályokba sem a kivitelezés és felállítás, sem a pénzügyi lebonyolítás során.
Második munkám egy fővárosi nagy egyetem campusa elé került, itt a beruházó az egyik legnagyobb hazai építőipari cég volt. Ennél a projektnél mindvégig nehézségeim voltak a beruházó és egyben pénzügyi lebonyolító céggel, ahol is értetlenségbe, nehézkességbe és bürokráciába ütköztem lépten-nyomon.
Érdekessé vált ennek a szobornak az utóélete is, ugyanis a sajtóban az Art-Universitas program ellen irányuló lejárató (erősen politikai színezetű) kampány szimbólumává nőtte ki magát. Országos napilapokban és az elektromos médiában jelentek meg fényképek a szoborról, illetve támadó cikkek a program szakmai és financiális hátteréről, ennek kapcsán még adórevízión is átestem. Mindez engem nem érdekelt különösebben, mivel mindkét köztéri munkánál a tőlem telhető legtökéletesebb munkát végeztem minden tekintetben.

-           Van-e és ha igen mi a különbség az általános munkamódszeréhez
képest, amikor egy egyetem környezetébe, vagy más köztérre tervez egy
alkotást?
-      A helyszín egy köztéri alkotás esetében meghatározó jelentőségű. A környezet atmoszférája, léptéke, az építészeti- és tájelemek adják meg, milyen méretben, anyagban, formában lehet gondolkodni. Így a tervezés során mindvégig a helyszínben kell gondolkodni, ellentétben az „általános módszerrel”, amikor csak maga a semmibe beleszülető mű számít.

-           Mit tud művének fogadtatásáról, születtek rá reflexiók? Figyelemmel
kíséri elkészülte óta munkájának sorsát?
-       Nagyon sok pozitív visszajelzést kaptam és kapok a munkáimról, úgy érzem, az emberek örülnek nekik, szeretik azokat és reflektálnak rájuk.

-           Miért fontos a művészet megjelenése köztéren?
-      Több okból is fontos lehet a köztéri művészet. Amit én kiemelnék, az a gyönyörködtetés, a szórakoztatás, a szobor térszervező ereje, pozitív kisugárzása, energiája. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése