-
Milyen tapasztalatokat szerzett az
Art Universitas pályázat és
munkájának elkészülése kapcsán amiket fontosnak tartana megosztani?
munkájának elkészülése kapcsán amiket fontosnak tartana megosztani?
- Abban a szerencsés helyzetben
voltam, hogy 2 projektet is megnyertem, így számomra a legnagyobb tapasztalat a
partner intézményi és kivitelezői apparátusok működése, illetve a művészethez
való hozzáállásuk volt.
Első
megvalósult pályázatom a Dunaújvárosi Főiskola kollégiuma elé került
szoborpáros. Itt mindvégig jó tapasztalataim voltak, a beruházás kivitelezője,
illetve a Főiskola részéről is gördülékeny és zavartalan volt az együttműködés,
nem ütköztem akadályokba sem a kivitelezés és felállítás, sem a pénzügyi
lebonyolítás során.
Második
munkám egy fővárosi nagy egyetem campusa elé került, itt a beruházó az egyik
legnagyobb hazai építőipari cég volt. Ennél a projektnél mindvégig nehézségeim
voltak a beruházó és egyben pénzügyi lebonyolító céggel, ahol is értetlenségbe,
nehézkességbe és bürokráciába ütköztem lépten-nyomon.
Érdekessé
vált ennek a szobornak az utóélete is, ugyanis a sajtóban az Art-Universitas
program ellen irányuló lejárató (erősen politikai színezetű) kampány
szimbólumává nőtte ki magát. Országos napilapokban és az elektromos médiában
jelentek meg fényképek a szoborról, illetve támadó cikkek a program szakmai és
financiális hátteréről, ennek kapcsán még adórevízión is átestem. Mindez engem
nem érdekelt különösebben, mivel mindkét köztéri munkánál a tőlem telhető
legtökéletesebb munkát végeztem minden tekintetben.
-
Van-e és ha igen mi a különbség az
általános munkamódszeréhez
képest, amikor egy egyetem környezetébe, vagy más köztérre tervez egy
alkotást?
képest, amikor egy egyetem környezetébe, vagy más köztérre tervez egy
alkotást?
- A helyszín egy köztéri alkotás
esetében meghatározó jelentőségű. A környezet atmoszférája, léptéke, az
építészeti- és tájelemek adják meg, milyen méretben, anyagban, formában lehet
gondolkodni. Így a tervezés során mindvégig a helyszínben kell gondolkodni,
ellentétben az „általános módszerrel”, amikor csak maga a semmibe beleszülető
mű számít.
-
Mit tud művének fogadtatásáról,
születtek rá reflexiók? Figyelemmel
kíséri elkészülte óta munkájának sorsát?
kíséri elkészülte óta munkájának sorsát?
- Nagyon sok pozitív visszajelzést
kaptam és kapok a munkáimról, úgy érzem, az emberek örülnek nekik, szeretik
azokat és reflektálnak rájuk.
-
Miért fontos a művészet
megjelenése köztéren?
- Több okból is fontos lehet a
köztéri művészet. Amit én kiemelnék, az a gyönyörködtetés, a szórakoztatás, a
szobor térszervező ereje, pozitív kisugárzása, energiája.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése